Termometry manometryczne gazowe
Termometry manometryczne gazowe zgodne z normą DIN EN 13 190 wykorzystują zjawisko rozszerzalności termicznej gazu zamkniętego w, połączonym z mechanizmem, zamkniętym zbiorniku . System pomiarowy składa się z naczynia (aktywna część czujnika), kapilary (termometry odległościowe) i/lub czujnika oraz elementu pomiarowego. Jest wypełniony gazem obojętnym, zwykle azotem.
System pomiarowy: azot (gaz obojętny, bezpieczny)
Dokładność (DIN EN 13190): Klasa 1
Obudowa: Z pierścieniem bagnetowym lub zawalcowana; stal nierdzewna 304 (1.4301)
Stopień ochrony (DIN EN 60 529 / IEC 529): IP65
Wypełnianie obudowy: brak, gliceryna, olej silikonowy (w zależności od ustaleń)
Średnica obudowy: 63, 100, 160, 250 mm
Położenie czujnika: tylne lub dolne (radialne)
Sposób montażu:
– bezpośrednio;
– tylny kołnierz do montażu natynkowego
– wspornik (uchwyt)
– kołnierz przedni do montażu panelowego
Kapilara (opcjonalnie): ze stali nierdzewnej Ø 2 mm ze spiralą ochronną na obu końcach
długość przewodu kapilarnego do wyboru od 1 m do 15 m
Zakresy temperatur (DIN EN 13190): Różnice temperatur od 80°C do 600°C z przedziału -100…600°C
Czujnik temperatury: Wykonane ze stali nierdzewnej 316Ti (1.4571)
Maks. statyczne ciśnienie robocze: 25 bar
Średnica czujnika: 8, 10 lub 12 mm
Długość czujnika: max. 2,50 m
Szyba: Szkło przyrządowe
Mechanizm: Mosiądz / Niemieckie srebro
Podzielnia: Aluminium białe, skala czarna
Wskazówka: Aluminium czarne
Termometry gazowe do silników wysokoprężnych (diesel)
Termometry spalinowe są używane głównie do pomiaru temperatury spalin i wody chłodzącej w silnikach diesla. Są to termometry gazowe, specjalnie zaprojektowane do dużych obciążeń mechanicznych, m.in. ze względu na wzmocnioną konstrukcję osłony czujnika oraz standardowe wypełnienie obudowy silnie lepkim olejem silikonowym.